Branding Communicatie Reclamebureau Tilburg | Brandmerk Reclame
Het Reclamebureau in Tilburg en Brabant. Voor al jouw: Huisstijl | Logo | Website | Drukwerk | 3D Tekenen | Marketingstrategie & Advies | SEO Marketing.
Openingstijden
Maandag | 10:00–17:30 |
Dinsdag | 10:00–17:30 |
Woensdag | 10:00–17:30 |
Donderdag | 10:00–17:30 |
Vrijdag | 10:00–17:30 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Adres
Straat | Ericssonstraat 2 |
Postcode | 5121 ML |
Stad | Rijen |
Telefoon | (+31) 085-0043820 |
[email protected] | |
Website | Branding Communicatie Reclamebureau Tilburg |
Diensten | Huisstijl | Logo | Website | Drukwerk | 3D Tekenen | Marketingstrategie & Advies | SEO Marketing | |
Hoe bereik ik mijn (potentiële) klanten?
Als ondernemer in Tilburg en omgeving wil je graag dat je potentiële klanten je kennen, dat je bij hun op het netvlies staat als men de door jouw onderneming verleende diensten of door jou verkochte producten nodig heeft. Een foldertje in de brievenbus heeft meestal maar weinig effect. Mensen hebben ofwel de “nee”-sticker op de brievenbus, of je zorgvuldig ontworpen folder beland bij het oud papier. Maar hoe dan wel? Dat is waar een reclamebedrijf en communicatiebureau als Brandmerk Reclame om de hoek komt kijken, waar men kan zorgen voor jouw branding in Tilburg.
Wat kan een reclamebureau voor mijn onderneming betekenen?
Een reclamebureau of communicatiebureau is gespecialiseerd in het onder de aandacht brengen van merken bij het publiek. Het eerder genoemde foldertje in de brievenbus is vaak niet zinvol. Je creëert hierdoor geen binding met de ontvanger die sowieso al wordt overspoeld door de media: behalve het genoemde foldertje zijn er de berichten in de kranten, internet, social media, TV-reclame en noem maar op. Mensen krijgen zoveel prikkels dat de kunst is om er voor te zorgen dat jouw prikkel blijft hangen. En dat is precies waar een reclamebureau als Brandmerk Reclame goed in is. Als lokaal reclamebureau kent men de regio en kan daar op inspelen. Om maar een voorbeeld te noemen: een reclame-uiting om je bedrijf tijdens de carnavalsoptocht in Tilburg onder de aandacht te brengen (uiteraard als dit passend is bij de aard van de onderneming) is iets waar een reclamebureau uit het noorden misschien niet zo snel aan zal denken. Een reclamebureau als Brandmerk in Rijen kan met jouw input een concept gaan bedenken om er voor te zorgen dat jouw boodschap relevant is voor jouw doelgroep. Je bent en blijft echter de kapitein op het schip. Dat wil zeggen dat jij bepaalt in hoeverre je de marketing uit handen geeft, maar het reclamebureau kan met de uitwerking van jouw en hun ideeën gezamenlijk wel het gewenste effect creëren. Een voorbeeld: verkoop je hippe kleding voor jongeren, dan kan je deze onder de aandacht brengen bij een dance festival, dat is bij uitstek de plek waar veel jongeren (en dus potentiële klanten) bij elkaar komen. Maar daarbij wil je misschien ook de boodschap uitstralen dat jouw kleding op een eerlijke manier is geproduceerd, zonder kinderarbeid of erbarmelijke arbeidsomstandigheden. Want voor bewuste jongeren zal dat een belangrijk gegeven zijn om de kleding te willen kopen. Een andere mogelijkheid is dat het reclamebureau een spetterende modeshow in het centrum van Tilburg organiseert. Dit event zal beter blijven hangen dan een foldertje in de brievenbus. En met wat aansprekende incentives erbij blijft de boodschap zeker hangen. Verkoop je daarentegen hulpmiddelen voor minder mobiele mensen, dan kun je je wel voorstellen dat je een heel ander event met een ander publiek nodig hebt. Het reclamebureau onderzoekt de wensen van jouw doelgroep en wat deze belangrijk vindt. Op die manier kan jouw boodschap in iets passends worden gegoten en op een juiste manier aan het publiek worden gepresenteerd.
Huisstijl en logo
Misschien lijkt het niet zo belangrijk, maar huisstijl en logo zijn een belangrijk onderdeel van de branding. Het is vaak het eerste wat men van jouw bedrijf ziet. En een eerste indruk kun je maar eenmaal maken. Kies je bij bovengenoemd voorbeeld voor hippe kleding een oubollig logo voor je bedrijf, dan sla je de plank mis. Het kan zomaar gebeuren dat iemand een ander bedrijf boven het jouwe kiest enkel en alleen omdat bij de eerste indruk het logo van het andere bedrijf professioneler overkomt. Een goed logo is eenvoudig, maar toch met een krachtige uitstraling. Een voorbeeld is het logo van Nike, slechts een eenvoudige swoosh, maar iedereen herkent het meteen. Een reclamebureau heeft de expertise om te bepalen wat voor soort logo bij wat voor soort bedrijf past en ook de creativiteit om een mooi logo en bijpassende huisstijl te ontwerpen. Die huisstijl zorgt er ook voor dat er eenheid is in al je commerciële uitingen. Vertonen al je uitingen namelijk dezelfde uitstraling (zelfde logo, lettertype en kleurgebruik), dan komt dat professioneel over. Zie je als klant bijvoorbeeld een ander logo in of boven de etalage van een winkel, dan die welke op de reclamefolder is gebruikt, dan heb je meteen het gevoel dat je met een amateur te doen hebt.
Tekstuele uitingen
Net zo belangrijk als het uiterlijk van de commerciële uitingen van je bedrijf, is ook de inhoud van de boodschap. Al heb je het mooiste logo van de wereld, als je een flyer of brochure uitgeeft die niet bij de doelgroep past, of erger nog niet goed geschreven, dan kan de eerste indruk (het logo) goed zijn, maar kom je toch niet verder bij je doelgroep. Een tekst voor een jong publiek bijvoorbeeld, moet sprankelend en vlot zijn. Een tekst voor een intellectueel en wat ouder publiek kan formeler opgesteld zijn met een breder scala van woorden, maar mag ook weer niet saai worden. Er komt dus best nog wat bij kijken om een goede tekst te schrijven. Een reclamebureau heeft ook op dit gebied professionele mensen in huis met een gedegen kennis van de Nederlandse taal en de expertise om deze kennis goed in te zetten en mooie en pakkende teksten te schrijven.
Website
Een goede website is eveneens een visitekaartje voor je bedrijf. Zorg er echter wel voor dat de inhoud van de website regelmatig wordt vernieuwd. Als mensen bij regelmatige bezoeken steeds hetzelfde zien, gaat het snel vervelen en komen ze niet meer terug op je website. Kom je er zelf niet aan toe om dit regelmatig te doen, dan kan een reclamebureau je hier ook behulpzaam bij zijn. Daarnaast weten ze ook hoe er voor te zorgen dat je website hoog in de zoekresultaten verschijnt d.m.v. Search Engine Optimization (SEO).
Voordelen van een reclamebureau
Uit bovenstaande kun je de conclusie trekken dat het inhuren van een reclamebureau loont. Het kost geld, maar de investering verdient zichzelf terug. Het moge duidelijk zijn aan de hand van bovengenoemde voorbeelden dat de juiste reclame-uitingen en activiteiten zorgen voor meer klanten en dientengevolge een gezonde onderneming. Samen met jou kunnen wij er iets moois van maken en zorgen dat jouw klant je vindt, herkent en onthoudt.